Skriv utSkriv ut

Vanliga frågor

Här nedan har vi listat några av de allra vanligaste frågorna från våra användare av HTS 5.

• Hur startar jag och var hittar jag manualer?

>> Här hittar du snabbstartsguider, filmer och HTS 5 manualer 

• Var hittar jag "Inställningar"?

I vyn "Testförberedelser" klickar du på pilen längst upp till höger och väljer "Inställningar"



• Vad betyder symbolerna?

>> Se fler symboler och förklaringar



• Hur ser jag om det är slut på test?

Under Inställningar och fliken ”Testlicenser” ser du hur många testningar som är kvar och hur många som är reserverade. >> Se steg-för-steg 

• Kan jag frigöra/återställa testningar som inte blivit använda?

Ja, under "Historik" kan du lätt frigöra/återställa de testningar som är reserverade men inte använda. >> Se steg-för-steg

• När räknas en testning som använd?

Ett test räknas som använt när ett test genomförts framgångsrikt. En lista med antal återstående och reserverade testningar finns under ”Inställningar” och "Testlicenser". Kom ihåg att en del företag har fler testanvändare som delar på testkontot.

• Var hittar jag en testpersons inloggningsuppgifter?
Under historik hittar du inloggningsuppgifter för test som inte påbörjats eller avbrutits.
>> Se steg-för-steg.

• Kan man starta om ett avbrutet test?

Ja, det möjligt att återuppta en testsession som avbrutits p.g.a. tekniskt fel eller pausats, så länge testet inte är på tid. >> Läs mer

• Hur lång tid tar det innan jag får nya test vid köp?

Alla köp hanteras manuellt och tas omhand i turordning. Det kan därför ta allt från någon timme upp till några dagar beroende på belastning och tid för köp. Ta gärna som rutin att vara ute i god tid.


Copyright © 2019 Hogrefe Psykologiförlaget AB