>> Till individuella diagnoser
>> Läs mer om screening och individuella diagnoser
Screening syftar på användandet av objektiva prov som administreras på gruppnivå. Dessa prov ger pedagogen en översiktlig och allmän bild av klassens och enskilda elevers färdigheter. Screening kan även ses som ett pedagogiskt verktyg för att utvärdera om den undervisning som bedrivs har önskvärd effekt. Resultaten från en screening kan på så vis ligga till grund för den fortsatta planeringen av undervisningen i klassen.
LäsKedjor-2För skolår 1 – år 1 i gymnasietBedömning av ordigenkänning eller ordavkodningsförmåga gällande svenska och engelska
LS – RevideradFör skolår 7–9 och år 1 i gymnasietDiagnostiskt material för kvalitativ diagnos av läs- och skrivförmåga.
I produktkatalogen för skola har vi samlat våra mest relevanta läs- & skrivdiagnoser samt träningsmaterial för användning av lärare och specialpedagoger inom för-, grund- och gymnasieskolan.I den 24-sidiga katalogen presenterar vi en produkt, och tillhörande material, på varje sida så att du smidigt och enkelt får en fin överblick.
Så här handlar du >>
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att samtycka godkänner du att cookies används. Läs mer.