

Professor Alexander Grob, Ph.D. är utbildad i utvecklingspsykologi och klinisk psykologi. Han tog sina akademiska examina på universiteten i Fribourg och Bern i Schweiz. Han har utsetts till docent i utvecklings- och utbildningspsykologi vid universitetet i Bonn, Tyskland, och professor i diagnostik och personlighetspsykologi vid universitetet i Bern.
Sedan 2005 har han varit professor och chef för avdelningen för personlighets- och utvecklingspsykologi, grundande direktör för Master of Advanced Studies in Child and Adolescent Psychology och grundande direktör för Graduate Programme in School Psychology, Educational Counselling and Developmental Diagnostics vid universitetet i Basel.
.jpg)
Priska Hagmann-von Arx, Ph.D. är en utbildad psykolog med erfarenhet av akademisk forskning såväl som psykologisk praktik. Hon tog sin magister- och doktorsexamen på universiteten i Bern och Basel i Schweiz. Därefter var hon senior forskare vid universitetet i Basel.
Hennes akademiska forskningsintressen är tvådelade: utveckling, standardisering och validering av psykometriska test samt samspelet mellan kognition, motorisk utveckling och psykofysiologisk funktion hos barn. I psykologisk praktik var hon chef för skolans tjänster i Sursee, Schweiz, inklusive skolpsykologi, tal- och språkterapi samt psykomotorisk terapi.
Svensk version:
.jpg)
Professor Lisa Thorell, Ph. D. innehar en professur i utvecklingspsykologi vid Karolinska Institutet sedan 2023, med inriktning på neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hennes forskning fokuserar på tre huvudsakliga områden: neuropsykologiska faktorer vid adhd, hur digital medieanvändning påverkar barns utveckling samt långsiktiga konsekvenser av extremt prematur födsel.
Hon har mottagit flera utmärkelser, däribland Kungliga Vetenskapsakademiens pris för unga forskare och CHADD and Family Issues Award.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen