Observationsverktyg för utvärdering av förskolemiljön
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Social färdighetsträning i grupp för skolan
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Social färdighetsträning i grupp för skolan
Stoppur
Vetenskapligt framtagna instrument för användning av lärare, speciallärare, specialpedagoger, logopeder samt andra inom elevhälsan i för-, grund- och gymnasieskolan.
Hogrefes skolmaterial fokuserar främst på den skriftspråkliga utvecklingen och tillsammans med erfarna pedagoger och forskare utvecklar vi produkter av hög kvalitet – alltid baserade på vetenskap.
I sortimentet finns bland annat material för kartläggning och träning av läs- och skrivförmåga, språkbedömning för logopeder och social färdighetsträning i grupp.
• Att använda svenska material för elever med annat modersmål
• Information om upphovsrättslagen
Nonordsdiktamen, avkodning och elevenkät för grundskolan och gymnasiet
En bok av Anna Fouganthine & Christer Jacobson
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Språkförståelse av ord, meningar och text, för skolår 4–7
För mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet
Diagnostisering av grundläggande färdigheter i läs- och stavningsförmåga hos elever i årskurs 1-6
Screeninginstrument, svenska och engelska, för årskurs 1-9 och år 1 i gymnasiet
Klassdiagnoser för högstadiet och gymnasiet
Kartläggning av språklig förmåga hos barn 6-13 år
Kartläggning av fonologisk medvetenhet hos 4-6 åringar
Dyslexiscreening för skolår 3, 5 och 7
Dyslexiscreening för ungdomar och vuxna
Tidig fonologisk träning i grupp för 4- och 5-åringar i förskolan
Individuell lästräning för elever i förskoleklass och lågstadiet
Lästräning hemma för barn i förskole- och lågstadieåldern
Träningsmaterial från 9 år. Individuell lästräning.
Social färdighetsträning i grupp för skolan
Observationsverktyg för utvärdering och utveckling i förskolan
Benämningstest för barn från 6 till 11 år
Utvecklingsskalor för bedömning av förståelse och produktion av språk hos barn
Metod för bedömning av benämningsförmåga hos barn och vuxna
Gruppdiagnos för barn i inskolningsperioden år 1
Kartläggning av fonologisk medvetenhet hos finlandssvenska 4-6 åringar
Dyslexiscreening för skolår 3, 5 och 7. Finlandssvensk version
Dyslexiscreening för finlandssvenska ungdomar och vuxna
Utgående – Diagnostiskt test som mäter språkutvecklingen hos barn
Enligt Trafikverkets rekommendationer
Produkten har blivit tillagd i varukorgen