Observationsverktyg för utvärdering av förskolemiljön
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Social färdighetsträning i grupp för skolan
Kartläggning av läs- och skrivförmåga
Social färdighetsträning i grupp för skolan
Stoppur
Vetenskapligt framtagna instrument för användning av lärare, speciallärare, specialpedagoger, logopeder samt andra inom elevhälsan i för-, grund- och gymnasieskolan.
Hogrefes skolmaterial fokuserar främst på den skriftspråkliga utvecklingen och tillsammans med erfarna pedagoger och forskare utvecklar vi produkter av hög kvalitet – alltid baserade på vetenskap.
I sortimentet finns bland annat material för kartläggning och träning av läs- och skrivförmåga, språkbedömning för logopeder och social färdighetsträning i grupp.
• Att använda svenska material för elever med annat modersmål
• Information om upphovsrättslagen
Nonordsdiktamen, avkodning och elevenkät för grundskolan och gymnasiet.
En bok av Anna Fouganthine & Christer Jacobson
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Diagnostisk screening för analys av läs- & skrivförmåga
Språkförståelse av ord, meningar och text, för skolår 4–7.
För mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet.
Diagnostisering av grundläggande färdigheter i läs- och stavningsförmåga hos elever i årskurs 1-6
Screeninginstrument, svenska och engelska, för årskurs 1-9 och år 1 i gymnasiet
Klassdiagnoser för högstadiet och gymnasiet
Kartläggning av språklig förmåga hos barn 6-13 år
Kartläggning av fonologisk medvetenhet hos 4-6 åringar
Dyslexiscreening för skolår 3, 5 och 7
Dyslexiscreening för ungdomar och vuxna
Tidig fonologisk träning i grupp för 4- och 5-åringar i förskolan
Individuell lästräning för elever i förskoleklass och lågstadiet
Lästräning hemma för barn i förskole- och lågstadieåldern
Träningsmaterial från 9 år. Individuell lästräning.
Social färdighetsträning i grupp för skolan
Observationsverktyg för utvärdering och utveckling i förskolan
Benämningstest för barn från 6 till 11 år.
Webinar 6 maj kl 15.
Utvecklingsskalor för bedömning av förståelse och produktion av språk hos barn
Metod för bedömning av benämningsförmåga hos barn och vuxna
Kortlek för språkträning och språklig rehabilitering
Gruppdiagnos för barn i inskolningsperioden år 1
Kartläggning av fonologisk medvetenhet hos finlandssvenska 4-6 åringar
Dyslexiscreening för skolår 3, 5 och 7. Finlandssvensk version
Dyslexiscreening för finlandssvenska ungdomar och vuxna
Utgående material
Enligt Trafikverkets rekommendationer
Produkten har blivit tillagd i varukorgen