Här presenteras ett brett utbud av tillförlitliga test och metoder, som är framtagna av expertisen inom psykologisk forskning och vetenskap för användning i den kliniska vardagen.
Instrumenten är avsedda för användning vid utredning av barn och vuxna. För dessa krävs oftast behörigheten leg. psykolog, leg. psykoterapeut, leg. logoped eller leg. läkare.
Social färdighetsträning i grupp för skolan
Bedömning av adaptiv funktion hos 0-89-åringar
Bedömning av sociala färdigheter hos 2,5–69-åringar
Diagnostisering av autism hos barn och vuxna
KBT-gruppbehandling för vuxna med autismspektrumsyndrom
Diagnostisering av autism och genomgripande störningar i utvecklingen hos barn och vuxna
Ett icke-verbalt begåvningstest för bedömningar av barn, från 6 år, och vuxna
Ett icke-verbalt begåvningstest för bedömning av barn 2-8 år
En omfattande utvecklingsbedömning som kan användas kontinuerligt från födseln upp till sex år
Utvecklingsskalor för bedömning av förståelse och produktion av språk hos barn
Bedömning av exekutiva funktioner hos 5-18 åringar
Bedömning av exekutiva funktioner hos 2-5 åringar
Bedömning av exekutiva funktioner hos 18-90 åringar
Bedömning av ADHD och komorbida tillstånd hos 6-18 åringar
Metod för att mäta uppmärksamhetsproblem och effekter av behandling hos barn från 8 år till vuxen
Social färdighetsträning i grupp för 8-19 åringar
Kurs för vuxna med ADHD
Personlighetsinventorium för vuxna
Personlighetsinventorium för vuxna
Kartläggning av barns och ungdomars självvärdering
Igenkänningstest som särskiljer mellan verkliga och simulerade minnessvårigheter hos ungdomar och vuxna
Bedömning av vilken typ av kommunikativa hjälpmedel som kan underlätta kommunikation för barn och vuxna med autism
Metod för att mäta uppmärksamhetsproblem och effekter av behandling hos barn 4-7 år
Metod för att mäta auditiv uppmärksamhet hos barn från 8 år till vuxen
Bedömning av svårigheter med bearbetning av sensorisk information, praxis och socialt deltagande hos barn 2-5 år
Bedömning av svårigheter med bearbetning av sensorisk information, praxis och socialt deltagande hos barn 5-12 år
Personlighetstest för omfattande klinisk bedömning av psykiska sjukdomar och personlighetsstörningar hos vuxna
Formulär
Formulär
Bedömning av icke-verbal begåvning och kognitiv förmåga hos barn och vuxna
Bedömning av akuta eller kroniska posttraumatiska symptom hos 3-11 åringar
Screening av posttraumatiska symptom hos 10-17 åringar
Screening av posttraumatiska symptom hos vuxna
DNV certifierat personlighetstest, utifrån femfaktormodellen (The Big Five), för vuxna
Begåvningstest med icke-verbala testuppgifter för bedömning av barn och vuxna
Warteggs teckningstest
Bedömning av beteendeproblem hos barn och ungdomar
Bedömning av grad av ätstörning hos barn från 11 år till vuxen
Metod för bedömning av visuospatial konstruktionsförmåga och visuospatialt minne hos barn och vuxna
Metod för bedömning av psykopatiska personlighetsdrag hos vuxna
Bedömning av uppmärksamhet och arbetsminne hos vuxna
Nonverbal Personality Questionnaire, för vuxna
Bedömning av interpersonella svårigheter hos vuxna
Mäter social kognition och mentaliseringsfärdigheter hos ungdomar och vuxna
Claeson-Dahls test för inlärning och minne, för vuxna
Metod för bedömning av visuospatial konstruktionsförmåga och visuospatialt minne hos vuxna
Utvecklingsbedömning av barn
Bedömning av kognitiv och grovmotorisk utvecklingsnivå hos barn
Metod för bedömning av benämningsförmåga hos barn och vuxna
Screening av autism och autismspektrumstörningar hos barn och ungdomar
Bedömning av fin- och grovmotorisk förmåga för barn 1–71 månad
Wisconsin Card Sorting Test. Neuropsykologisk metod för bedömning av abstrakt analytisk slutledningsförmåga hos barn och vuxna
Children’s Color Trails Test, för 8-16 åringar
Color Trails Test, för vuxna
Förbrukningsmaterial
Handbok med utvecklingsteoretiska perspektiv, för barn 4-12 år
Bedömning av svårigheter med visuospatial konstruktionsförmåga hos vuxna
Bedömning av visuoperceptuell precision hos vuxna
Mäter exekutiva förmågor hos vuxna
Bedömning av uppmärksamhet, inhibition och impulsivitet hos vuxna
Non-Verbal Intelligence Test
Parenting Stress Index, för föräldrar till barn 0–12 år
Pediatric Evaluation of Disability Inventory, för barn 0:6–7:6 år
Screening för cerebral dysfunktion hos barn och vuxna
Metod som mäter receptiva afatiska språkstörningar hos 3-12 åringar
Produkten har blivit tillagd i varukorgen