

Här presenteras ett brett utbud av tillförlitliga test och metoder, som är framtagna av expertisen inom psykologisk forskning och vetenskap för användning i den kliniska vardagen.
Instrumenten är avsedda för användning vid utredning av barn och vuxna. För dessa krävs oftast behörigheten leg psykolog, leg psykoterapeut, leg logoped eller leg läkare.
Diagnostisering av autism och genomgripande störningar i utvecklingen hos barn och vuxna

![]()
Diagnostisering av autism hos barn och vuxna.

![]()
Bedömning av adaptiv funktion hos 0-89-åringar.

![]()
Bedömning av sociala färdigheter hos 2,5–69-åringar

![]()
Ett icke-verbalt begåvningstest för bedömningar av barn, från 6 år, och vuxna

![]()
Ett icke-verbalt begåvningstest för bedömning av barn 2-8 år

![]()
En omfattande utvecklingsbedömning som kan användas kontinuerligt från födseln upp till sex år.

![]()
Uppmärksamhets- och koncentrationstest för barn och vuxna

![]()
Begåvningstest med icke-verbala testuppgifter för bedömning av barn och vuxna

![]()
Bedömning av exekutiva funktioner hos 2-5 åringar.

![]()
Bedömning av exekutiva funktioner hos 5–18-åringar.

![]()
Bedömning av exekutiva funktioner hos 18-90 åringar.

![]()
Bedömning av ADHD och komorbida tillstånd hos 6-18-åringar

![]()
KBT-gruppbehandling för vuxna med autismspektrumsyndrom
Social färdighetsträning i grupp för 8-19-åringar
Psykoedukativt kursmaterial för vuxna med adhd – Nyhet!
Webinar 7/11 kl 11.
Personlighetsinventorium för vuxna

![]()
Social färdighetsträning i grupp för skolan.
Personlighetsinventorium för vuxna

![]()
Kartläggning av barns och ungdomars självvärdering

![]()
Igenkänningstest som särskiljer mellan verkliga och simulerade minnessvårigheter hos ungdomar och vuxna

![]()
Bedömning av vilken typ av kommunikativa hjälpmedel som kan underlätta kommunikation för barn och vuxna med autism

![]()
Bedömning av svårigheter med bearbetning av sensorisk information, praxis och socialt deltagande hos barn 2-5 år

![]()
Bedömning av svårigheter med bearbetning av sensorisk information, praxis och socialt deltagande hos barn 5-12 år

![]()
Personlighetstest för omfattande klinisk bedömning av psykiska sjukdomar och personlighetsstörningar hos vuxna

![]()
Bedömning av icke-verbal begåvning och kognitiv förmåga hos barn och vuxna

![]()
Bedömning av akuta eller kroniska posttraumatiska symptom hos 3-11 åringar

![]()
Screening av posttraumatiska symptom hos 10-17 åringar.

![]()
Screening av posttraumatiska symptom hos vuxna

![]()
DNV certifierat personlighetstest, utifrån femfaktormodellen (The Big Five), för vuxna.

![]()
Bedömning av beteendeproblem hos barn och ungdomar

![]()
Bedömning av grad av ätstörning hos barn från 16 år till vuxen

![]()
Metod för bedömning av visuospatial konstruktionsförmåga och visuospatialt minne hos barn och vuxna

![]()
Metod för bedömning av psykopatiska personlighetsdrag hos vuxna

![]()
Nonverbal Personality Questionnaire, för vuxna

![]()
Claeson-Dahls test för inlärning och minne, för vuxna

![]()
Metod för bedömning av visuospatial konstruktionsförmåga och visuospatialt minne hos vuxna

![]()
Utvecklingsbedömning av barn

![]()
Bedömning av kognitiv och grovmotorisk utvecklingsnivå hos barn

![]()
Screening av autism och autismspektrumstörningar hos barn och ungdomar

![]()
Children’s Color Trails Test, för 8-16-åringar

![]()
Color Trails Test, för vuxna

![]()
Screening för cerebral dysfunktion hos barn och vuxna

![]()
Mäter social kognition och mentaliseringsfärdigheter hos ungdomar och vuxna

![]()
Ett kartläggningsverktyg för logopeder som arbetar med personer med afasi.

![]()
Benämningstest för barn från 6 till 11 år.

![]()
En praktisk guide för logopeder
Kortlek för språkträning och språklig rehabilitering
Metod för bedömning av benämningsförmåga hos barn och vuxna

![]()
Utvecklingsskalor för bedömning av förståelse och produktion av språk hos barn

![]()
Utgående material
Produkten har blivit tillagd i varukorgen